Bruksizm (Diş Gıcırdatma)
Bruksizm (Diş
Gıcırdatma)

Bruksizm, genellikle uyku sırasında dişleri bilinç dışı bir şekilde sıkarak yapılan bir eylemdir. Bu normal olmayan bir durumdur ve oldukça rahatsız edici bir ses ortaya çıkar. Bruksizmin genetik olduğu düşünülmekte ve toplumda ortalama olarak her 5 kişiden 2' sinde bulunmaktadır. Bruksizmi olan kişilerin yüzde 5 ile 10 arasındaki bir kısmı, dişlerine uyguladıkları kuvvet sonucu dolguların ve dişlerin kırılması gibi zararlara yol açabilmekte, bir kısmı da çene eklemi disfonksiyonlarından şikayetçi olmakta ve sabahları sebepsiz baş ağrısı ve yüz ağrıları çekmektedirler. Bruksizmin psikolojik ve fiziksel bir çok sebebi olabilmektedir, fakat bunlar arasında en öncelikli olanı strestir. Stresin arttığı dönemlerde bruksizm de şiddetlenir. Bazen dişlerdeki kapanış bozuklukları da bruksizme sebep olabilmektedir.

Bruksizm (Diş Gıcırdatma)

Bruksizminizin olup olmadığını anlamak için size birkaç soru soruyoruz:

• Dişlerinizi uyurken gıcırdattığınızı eşiniz ya da ailenizden birisi size söyledi mi?
  • Boyun ve omuz kısımlarınızda ağrılarınız oluyor mu?
  • Eklemlerinizden 'klik' sesi geliyor mu?
  • Sabahları uyandığınızda çene eklemi, yüz kasları ve kulaklarınızda bir yorgunluk ya da ağrı oluyor mu?
  • Dişleriniz hassas mı?

Bruksizmin sebep olduğu problemlerin tedavisi mümkün iken, bu durumun tamamen ortadan kaldırılması her zaman mümkün değildir.

Bruksizm Nasıl Tedavi Edilir?

Tedavi daha çok akut problemleri çözmeye yönelik olarak uygulanır,bir diş hekimi ve fizyoterapistin birlikte çalışmasını gerektirebilir.

Kasların gevşemesine yönelik tedaviler uygulanabileceği gibi diş problemlerinin hallolması da sorunu çözebilmektedir.

Bazen bunlar yeterli olmamakta, stres için tavsiyeler, ya da bruksizm için ilaç enjeksiyonu uygulanabilmektedir.

Dişler üzerine diş hekimi tarafından uygulanan şeffaf plaklar aracılığıyla da bruksizmin zararlı etkilerinden korunmak mümkündür.

Bruksizm ile ilgili daha fazla bilgi almak ve hasarları en aza indirgeyebilen kolay tedavi yöntemleri konusunda fikir sahibi olmak için iletişim bilgileri kısmından hekimlerimizle irtibata geçebilirsiniz.